X
تبلیغات
NEW - پیشرفته ترین هواپیمای جنگی جهان

NEW

نرم افزار های آندروید

پیشرفته ترین هواپیمای جنگی جهان

https://bcsengage.wikispaces.com/file/view/B-2_spirit_bombing.jpg/54347306/B-2_spirit_bombing.jpg

هواپیمای بی 2 ملقب به روح، بمب افکنی چند ماموریته است که قادر به حمل بمب های معمولی و اتمی نیز می باشد. این بمب افکن به عنوان گامی بلند در تکنولوژی هوایی، نقش مهمی را در برنامه به روز سازی بمب افکن های آمریکایی ایفا نموده است. این هواپیما، دارای قدرت آتش یا رهاسازی بمب به میزان بسیار زیاد و در هر مکانی از جهان است که حتی دفاع های زمینی بسیار نیرومند نیز حریف این بمب افکن نمی شوند.

 

این هواپیما در مقایسه با دیگر بمب افکن های عمده آمریکایی مانند بی 52 و بی1 بی، قابلیت انعطاف پذیری و موثر بودن بسیاری را با خود به همراه دارد و قابل ترین گونه در میان بمب افکن های سرنشین دار است. مهمترین ویژگی این بمب افکن، پنهان کاری و مخفی بودن آن از دید رادار است که توانایی بی نظیری در انهدام ارزشمند ترین پایگاه های دشمن حتی در قلب پدافند های هوایی بسیار سنگین به این هواپیمای بمب افکن می دهد. این ویژگی ها، تماماً موجب شده اند که بی 2 به عنوان تنها بمب افکن قرن بیست و یکم شناخته شود. ویژگی های پنهان کاری، آیرودینامیکی و توانایی حمل مقدار زیادی تسلیحات، این بمب افکن را از سایر بمب افکن های موجود در خدمت متمایز و جدا می سازد. بدین وسیله، این هواپیما قادر است به دور از ترس از شناسایی به وسیله رادار دشمن، در ارتفاعات بالا به عملیات و تجسس پرداخته و آزادی عمل فوق العاده ای نیز داشته باشد.

b2 sprit


همچنین این هواپیمای بمب افکن، به عنوان یک هواپیمای میان قاره ای شناخته می شود، چرا که برد بدون سوخت گیری آن حدود 9.600 کیلومتر بوده و در صورت سوخت گیری هوایی مجدد، دارای برد نامحدود گشته و توانایی سفر به هرجایی در دنیا را خواهد داشت. پنهان کاری این هواپیما در مقابل حتی سیستم های بسیار پیشرفته راداری دنیا، ترکیبی از کاهش اشعه های گرمازای مادون قرمز، صداهای حاصله از موتور ها و ویژگی های بصری یا دیداری که با چشم قابل روئیت است، می باشد. البته جنبه های مختلفی از راز های پنهان کاری این هواپیما، جزو اسرار و اطلاعات طبقه بندی شده اند و اینک، ما تنها می دانیم که استفاده از مواد کامپوزیتی در بدنه، لایه های ویژه جذب امواج روی بدنه و سرانجام طرح بال پرنده، همه و همه به مخفی بودن هر چه بیشتر این بمب افکن کمک می نمایند. ممکن است شما هم دقت کرده باشید که این بمب افکن، دارای سکان عمودی، افقی و یا پایدار کننده های ثبات و حتی نشانی از بدنه هواپیما نیست. این چنین طراحی جالب و زیرکانه ای، به طرح بال پرنده موسوم است که در آن، هواپیما به شکل یک بال که تمامی تجهیزات در این بال تعبیه شده اند طراحی می گردد و امکان پیچش و غلت خوردن توسط تغییر مرکز ثقل هواپیما و یا سطوح کنترلی انتهای این بال پرنده صورت می گیرد، که از مزایای چنین طراحی، می توان به کاهش سطح برخورد امواج راداری اشاره نمود.

در این هواپیما، صداگیرهای ویژه ای برای موتورهای آن در نظر گرفته شده و گازهای موتور نیز قبل از آزاد شدن در فضا، به طور کامل سرد می گردند و اثر مادون قرمز آنان به طور کامل رفع می گردد. همچنین این بال پرنده در قسمت انتهایی به شکل دندان اره ای طراحی شده که این نیز خود نوعی کمک به ویژگی پنهان کاری این بمب افکن است. سپیریت قادر به حمل بازه گسترده ای از انواع بمب های هدایت لیزری، بمب های جی دم و مارک و بمب های هسته ای است که توانایی فوق العاده آن را به طور قابل توجهی مشهود می سازد، چرا تمام این تسلیحات نیز در محفظه های داخلی حمل می شوند. این هواپیما، به صورت مشترک میان شرکت های مشهور آمریکایی نورث روپ گرومن، بوئینگ، هیوز و لینک دیویژن طراحی و ساخته شده است.

b2 sprit

برای پیشرانش این هواپیما، از چهار موتور توربوفن F-118 جنرال الکتریک با قدرت هر یک 17.300 پوند بهره برداری می شود که همانطور که در بالا ذکر گردید، تدابیر ویژه ای در خروجی های این موتورها به کار رفته است. طول این بمب افکن حدود 20 متر و طول دو سر بال آن 52.12 متر است که از این نظر، هواپیمایی بیشتر در عرض است و به خاطر طرح بال پرنده، جای تعجبی هم ندارد. حداکثر وزن برخاست این هواپیما، گاه به حدود 152 تن هم می رسد و دارای سقف پروازی معادل 15 کیلومتر است. این بمب افکن، با وجود پیچیدگی نسبی بیشتر نسبت به اسلاف خود، تنها دارای دو خدمه در مقابل برای مثال پنج خدمه برای هواپیمای بی 52 است که خود نکته ای قابل توجه است. در این بمب افکن، خلبانان در کنار هم، سرخلبان سمت چپ و مسئول تسلیحات نظامی در سمت راست، قرار می گیرند. مهم ترین عملیات این هواپیما به زمانی باز می گردد که در عملیات آمریکا بر ضد صربها، این هواپیما از ایالت میسوری آمریکا برخاسته و پس از بمباران کوزوو در شرق اروپا، با موفقیت به همان نقطه مراجعت نمود.

در دیگر ماموریتی كه این هواپیما انجام داده است مربوط به 3 روز اول جنگ با طالبان در افغانستان می شود

در این سه روز سه فروند از این بمب افكن از پایگاه هوایی در غرب امریكا بلند شده و طی چند سوخت گیری به افغانستان رسیده و انجا را بمباران كرده و پس از ان به جزیره ای در اقیانوس هند ربته و در انجا مجددا سوخت گیری كرده(بدون خاموش كردن موتورها) و به پایگاه اولیه خود بازگشت. لازم به ذكر است كه در دو تا از این پروازها به مدت 40 ساعت بوده و پرواز سوم 44 ساعت به طول انجامید.

 

از نقاط ضعف این هواپیما به سیستم راداری و ضد راداری این هواپیما می توان اشاره كرد كه باید پس از هر پرواز ان را بازسازی كرد.

 

مشخصات

نوع كاربری: بمب افكن سنگین چند منظوره

شركت سازنده: نورث روپ گرومن

تعداد خدمه: 2 نفر شامل خلبان وافسر تسلیحات

اخرین قیمت:1157 میلیون دلار

تعداد و نوع موتور: 4 عدد موتور توربوفن مدل F-118-GE-100 ساخت جنرال الكتریك با تراستی برابر 17300 پوند در هر كدام

وزن خالی: 73480 كیلوگرم

حداكثر وزن: 152630 كیلو گرم

حداكثر سرعت: 890 كیومتر بر ساعت

حداكثر ارتفاع پروازی: 50000 پا

حد اكثر برد: بدون سوخت گیری 9600 با سوخت گیری نا محدود

طول:  20.9متر

عرض: 52.12 متر

ارتفاع: 5.1 متر

تسلیحات:

 

NUCLEAR                     CONVENTIONAL            PRECISION
16 B61                         80MK82                      16JDAM(2000 lb GBU-31)
16 B83
                         ۱16MK84                    8 AGM-154 JSOW

                                   36 CB U87                  8 GBU-37 Bunker Busters

                                   36 CB U89                  8 EGB-28 (Enhanced GBU-37)

                                    36 CB U97                 AGM-158 (JASSM)


تاریخچه: اولین پرواز در 17 جولای 1989 میلادی است و تاكنون 21 فروند از ان ساخته شده است

+ نوشته شده در  پنجشنبه 1391/08/18ساعت 12:9 بعد از ظهر  توسط کلانتر  |